Thursday, November 6, 2008

Adakah beliau dapat membantu kemenangan Islam?


Kemenangan besar Obama memang sudah dijangka. Dengan pelbagai strategi dan pelan tindakan yang utuh, tiada siapa yang boleh persoalkan kemenangan besar presiden kulit hitam pertama Amerika yang bakal menduduki Rumah Putih Januari depan.

Setiap langkah, kata-kata dan fikiran senator yang dulu di label sebagai masih mentah menggamit sokongan dan imaginasi ramai , sehingga mengalir sokongan dari mereka yang tidak layak mengundi (baca: warga dunia yang dahagakan Amerika yang baru).

Setiap lapisan masyarakat "di sentuh".

Yang tua menaruh harapan baru buat Amerika yang sedang lemas dalam krisis ekonomi dan entah apa lagi di depan. Yang muda percaya aspirasi kepimpinan yang mendengari ramai dan suara rakyat.

Kini bukan masanya memperkatakan betapa jayanya strategi Obama dalam mengemudi kempen hingga ke Rumah Putih. Ya, Obama dan orang-orangnya memang hebat. Pengajaran untuk kita.

2 comments:

travel said...

"No impossible in the world"Obamaa memecahkan rekod dlm menerajui tapuk pemerintahan AS..5 Nov 2008 menjadi detik dan saat Obama memulakan Langkah baru utk memwarnakan pemerintahan di AS..walaupun baru Calon presiden belum resmi dari Partai Demokrat, Barack Obama telah memaparkan rencana untuk memperkuat program pemerintah Bush mengalokasikan dana Pemerintah Federal bagi berbagai badan amal keagamaan.Adakah kemunculan Obama manpu menyelesaikan isu terorisme dan isu nukler Iran?

NurSyahadah said...

Salam...

Obama....
U S
Islam....
Israel....
Palastien....
Malaysia....
Indonesia.................