Monday, January 19, 2009

Engkau pergi dulu

           
          Sehari menyambut kegembiraan setelah mendapat ahli keluarga baru, Hanan mesti gembira dapat adik lelaki (anak saudara ku), tiba-tiba hari aku dapat pula berita sedih. Datuk (sebelah bapa) aku telah kembali kerahmatullah petang semalam. Selang setahun (beberapa bulan) selepas  kematian nenek ku. Sedikit terkilan dan ralat bila mana kematian mereka ini tidak dapat aku bersama menguruskan jenazah mereka. Almaklumlah jarak menjadi penghalag untuk aku pulang. Komitment di bumi KAL memerlukan aku masih setia di sini. Itulah yang dinamakan qada’ dan qadar daripada Allah s.w.t. Mati itu perkara yang pasti. Tapi bagaimana cara kita mati, kita tidak pasti. Umat Islam di Gaza, Palestin mempunyai kelebihan untuk mendapat peluang syahid yang besar. Alangkah beruntungnya mereka ini. Kita di sini juga mempunyai peluang, tetapi mengikut keadaan di Malaysia. Walaubagaimanapun semangat jihad mesti ditiupkan kepada para pemuda kerana jihad adalah jalan kami dan syahid adalah cita-cita tertinggi kami!. Moga Allah s.w.t menempatkan datuk (Abdullah Bin Yunus) dikalangan orang-orang mukmin yang bertqwa, Insya’Allah. Al-fatihah.


1 comment:

Lakaran Princess said...

Ya Allah, kurniakan kami kekuatan untuk melalui kehidupan hidup ini. Ameen