Friday, June 20, 2008

Think Outside the box


Bismillah…

Alhamdulillah,setelah sekian lama menyepi dari menulis artikel dalam blog ni, Allah s.w.t telah mengerakkan tangan dan tubuh ini untuk menulis bagi berkongsi dengan membaca.Bukan ada apa yang menarik pun. Saya mula kan dengan Firman Allah s.w.t;


“Sesungghnya , kami menurunkan kepadamu kitab(Al-Quran)dengan membawa kebenaran untuk manusia; barangsiapa yang mendapat petunjuk, maka (petunjuk itu) untuk dirinya sendiri, dan siapa yang sesat maka sesungguhnya kesesatan itu untuk dirinya sendiri dan engkau bukanlah orang yang bertanggung jawab terhadap mereka ” . Az Zumar; 41.

Selepas Program Bakti Siswa Pembangunan Modal Insan, saya bersama-sama sahabat lain ke Kota Kinabalu. Kemudian terus ke Bukit Garam, daerah Kinabatangan. Di sana sempat juga bersama dengan adik-adik sekitar Kinabatangan dalam program yang saya kira cukup bermakna.


Mahasiswa Borneo perlu lebih agresif dalam bidang dakwah

Memandangkan gerakan kristianisasi yang cukup hebat di Borneo ini, saya mengajak
golongan-golongan yang cintakan islam bangkit bersama-sama dlm memikul beban dakwah ini. Tambahan pula kita sekarang diberi ‘advantage’ oleh Allah s.w.t untuk melangkah dengan lebih laju dari biasa.

No comments: