Monday, June 30, 2008

Anda berpotensi besar

Jam menunjukkan pukul 2.30 am. Dalam keadaan suasana tenang dan hening kami mengejutkan dua orang pimpinan yang masih lena. Terasa diri ini bukanlah selayaknya mentarbiyyah orang lain, tapi atas rasa tanggungjawab dan kasih, saya bersama dengan beberapa sahabat dan sahabiah yang lain cuba melakukan yang terbaik. Anda berdua ada potensi besar, cuma persoalannya adakah ianya digilap dengan cukup?. Aktiviti pagi semalam juga mengajar diri sendiri.

Konspirasi

Episod politik hari ini ibarat telenovela yang memaparkan episod semakin suspend. Penonton ternanti-nanti akan episod seterusnya. Dalam politik, tidak ada yang berlaku secara kebetulan. Ianya berlaku dengan konsprasi. Kerajaan umno BN semestinya akan menggunakan power yang masih ada untuk menyekat kemaraan Pakatan Rakyat(PR) ke Putrajaya. Berkemungkinan modul 1998 masih releven untuk digunapakai. GAMIS perlu mencontohi gerakan mahasiswa Indonesia dalam usaha menurunkan harga minyak. Tahniah kepada GAMIS semenanjung kerana bejaya ke sana. mudah-mudahan dapat membawa pulang 'buah tangan' dari seberang.

1 comment:

travel said...

Assalamualaikum..

Tertarik dgn post akhi..Taniah!! di saat ramai orang di buai mimpi..akhi dan shbt2 lain jalankan tggjwb yang d amanahkan..

Secebis perkongsian:
Kelemahan dan kekuatan sudah menjadi coretan dalam kehidupan yang bergelar MANUSIA(Hamba ALLAH)!...Cuma kadang2 sedar atau tidak kita terasa diri x punya apa-apa...Tetapi hakikatnya...ALLAH telah memberi anugerah yang amat bernilai kepada kita semua..kekuatan yang ada pada diri perlu di cari dan dibina..kerana ia boleh di jadikan asset agar kita mara melangkah kehadapan...


Moga sahabat –sahabat sentiasa dalam nikmat ISLAM dan IMAN..Teruskan Bergerak walaupun tidak terdaya…kerana semuanya akan di nilai di sisi Allah yang Maha Esa