Tuesday, September 2, 2008

Menanti 16 September

Media sekarang dilihat semakin rancak mengulas tentang sejarah yang akan dicoret di negara Malaysia. Bermula dengan kenyataan Dato’ Seri Anwar Ibrahim, peralaihan kuasa dicadangkan dengan cara bukan melalui pilihan raya secara langsung. Manusia sememangnya harus merancang, tetapi Allah yang menentukan segalanya. Di samping menanti kejadian ini, mahasiswa perlu memikirkan peluang kepada peristiwa ini jika benar-benar berlaku. Tawaran alternatif ini harus diambil oleh mahasiswa Islam. Mengisi kemenangan lebih sukar daripada mendapat kemenangan.

Pemanis.

Sebelum September 16, pasti DSAI dah tetapkan dateline rundingan sebelum agenda berjalan. Itu strategi politik yang tak semua orang boleh buat. Tajol Rosli gagal merampas takhta kerajaan Pakatan Rakyat Perak sebab dia tak de strategi ni. Tajol cuma ada tarikh, tapi tak pernah rancang strategi. Ini kita panggil politik hentam kromo. Tapi 31 Ogos telah gagal kerana plan strategi tidak ada.

Kepercayaan & Keyakinan

Nak deal bukan senang. Ini bukan deal nak jual beli kambing. Ini deal nak tukar tampuk no-1. Kena tanam kepercayaan & keyakinan. Bukan sorang dua yang nak ditanam kepercayaan & keyakinan tapi lebih dari 30 orang. Buakn satu benda yang senang. Kita ni nak yakinkan member rapat pun sikit punya susah, ini pula nak yakinkan pihak yang bukan segaris dengan kita.

No comments: